kultura - Salon Kulturalny - Rynek prasowy i FMCG
 
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać nowe tematy, komentarze.
Zaloguj się lub zarejestruj się aby dodawać wypowiedzi.
osobniktreść posta
Rynek prasowy i FMCG 7 marca 2010
Nowe firmy Kolportera

Z dniem 1 marca bieżącego roku największy polski dystrybutor prasy, Kolporter SA podzielił się na 3 niezależne spółki. Kolporter DP sp. z o.o. zajmuje się dystrybucją prasy i książek, Kolporter Express sp. z o.o. usługami logistycznym i kurierskimi, Kolporter e-biznes SA specjalizuje się w handlu internetowym. Zmiany te nie wpływają w żaden sposób na zasady współpracy z wydawcami i punktami sprzedaży prasy, umożliwiają natomiast dynamiczny rozwój Grupy Kapitałowej Kolporter w nowych segmentach działalności.

http://biuro.kolporter.com.pl/nowe-firmy-kolportera/
Rynek prasowy i FMCG 18 kwietnia 2010
Czytelnik redaktorem
Na rynku prasowym pojawia się coraz więcej tytułów redagowanych na podstawie materiałów nadsyłanych przez czytelników. Tego typu gazety i czasopisma cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów. Czy liczba podobnych tytułów będzie szybko rosła? Prezentujemy opinie największych wydawców.
http://www.rynekprasowy.pl/czytelnik-redaktorem/

Mineralna na zdrowie
Polacy piją coraz więcej wody mineralnej – w roku 2009 kupili 2,27 miliarda litrów, za ponad 2,41 miliarda złotych. Konsumenci sięgają po nią coraz chętniej, nie tylko dla ugaszenia pragnienia, ale doceniają także jej korzystny wpływ na zdrowie i samopoczucie.
http://fmcg.kolporter.com.pl/mineralna-na-zdrowie/

Terminal zamiast „zdrapek”
Dość komicznie wyglądały pracownice komisyjnie zdrapujące zabezpieczającą farbę z setek tradycyjnych kart „zdrapek”, a ponieważ jest to zajęcie czasochłonne, odbywało się to często po godzinach… Wszystko po to, żeby można było wprowadzić kody doładowujące telefony komórkowe do komputera pełniącego rolę magazynu dla elektronicznych terminali. Takie były początki największej terminalowej sieci w Polsce, należącej do Kolportera Service.
http://fmcg.kolporter.com.pl/terminal-zamiast-%E2%80%9Ezdrapek%E2%80%9D/

Przedstawiamy wydawców. Edipresse Polska
Edipresse Polska to część dużego, międzynarodowego koncernu wydawniczego Groupe Edipresse z ponad stuletnią tradycją, publikującego przede wszystkim dzienniki i magazyny. Edipresse inwestuje także w nowe technologie, pozwalające na dystrybucję treści kanałami elektronicznymi.
http://www.rynekprasowy.pl/przedstawiamy-wydawcow-edipresse-polska/

Tabletki w górę
Rośnie rynek produktów leczniczych sprzedawanych bez recepty (OTC). W ciągu 12 miesięcy – od grudnia 2008 do listopada 2009 – Polacy wydali na nie 480 milionów złotych, o 3 miliony więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Co ciekawe, spadła sprzedaż tabletek przeciwbólowych i gastrycznych. Większość tych produktów jest najchętniej kupowana w tradycyjnych sklepach.
http://fmcg.kolporter.com.pl/tabletki-w-gore/

Przepis na udany sezon ogrodniczy
Wraz z nadejściem wiosny Burda rozpoczyna sezon ogrodniczy. Sprzedaż „Mojego pięknego ogrodu” wzrasta o 100%. 17 marca do kiosków trafiło też nowe interaktywne czasopismo „Przepis na ogród”. Jak wykorzystać nadchodzące wiosenne miesiące do podniesienia sprzedaży?
http://www.rynekprasowy.pl/przepis-na-udany-sezon-ogrodniczy/

Rośnie rynek słodyczy
Polacy bardzo chętnie sięgają po czekoladowe smakołyki, bo nie tylko są dobre, ale poprawiają samopoczucie i dają spory zastrzyk energii. Nic więc dziwnego, że rynek słodyczy na przestrzeni ostatniego roku odnotował wzrost, zarówno pod względem wielkości, jak i wartości sprzedaży. W okresie od października 2008 do września 2009 był wart blisko 4,5 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 7,4% w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku – wynika z badań firmy Nielsen Polska.
http://fmcg.kolporter.com.pl/rosnie-rynek-slodyczy/

„Supełek” ma 20 lat!
Wśród magazynów skierowanych do młodych czytelników ważne miejsce zajmuje niewątpliwie miesięcznik krzyżówkowy „Supełek”. W roku 2010 redakcja tego najstarszego pisma szaradziarskiego dla dzieci będzie świętować swoje 20 urodziny.
http://www.rynekprasowy.pl/%E2%80%9Esupelek%E2%80%9D-ma-20-lat/

Własne marki dla każdego
Publikujemy rozmowę ze Sławomirem Piętą, prezesem Kolportera Service, na temat sprzedaży marek własnych.
http://fmcg.kolporter.com.pl/wlasne-marki-dla-kazdego/

Kradzieże po obu stronach lady
Straty poniesione przez handlowców z powodu kradzieży przekroczyły w 2009 roku aż pięć miliardów złotych. Niestety, Polska ma jeden z najwyższych w Europie wskaźników kradzieży w handlu detalicznym. Wygląda na to, że walka z tym zjawiskiem jest nieskuteczna, a złodzieje są coraz aktywniejsi.
http://fmcg.kolporter.com.pl/kradzieze-po-obu-stronach-lady/

Czasopisma o ślubach
Co roku około 200 tysięcy par w Polsce zawiera związek małżeński. Specjalnie dla nich i ich najbliższych przygotowywane są czasopisma o tematyce ślubnej. Czy ich wydawcy odczuwają kryzys? Jak radzą sobie z rosnącą konkurencją ze strony Internetu?
http://www.rynekprasowy.pl/czasopisma-o-slubach/

Czasopisma z życia czytelników
Na rynku prasowym pojawiają się kolejne czasopisma, opisujące prawdziwe zdarzenia „z życia wzięte”. Fachowo ten segment nazywa się „true stories”. Czy mamy do czynienia z początkiem nowego trendu? Czy liczba takich tytułów będzie szybko rosła? Prezentujemy opinie największych wydawców.
http://www.rynekprasowy.pl/czasopisma-z-zycia-czytelnikow/
Rynek prasowy i FMCG 8 maja 2010
Uwaga na fałszywe pieniądze
Według analiz firmy DCB – eksperta w dziedzinie wykrywania fałszywych banknotów, 1 banknot na 10 000 to falsyfikat. Fachowcy szacują, że tylko w okresie poprzedzającym Wielkanoc 2010 do obiegu mogło zostać wprowadzonych aż 5 000 fałszywych stuzłotówek, liczba innych nominałów pozostaje nieznana. Jak się przed nimi ustrzec?
http://fmcg.kolporter.com.pl/uwaga-na-falszywe-pieniadze/

Kolporter Service ułatwia życie kontrahentom
Jeden z największych polskich dystrybutorów towarów FMCG, spółka Kolporter Service, uruchomiła nowoczesną internetową platformę eHurt Tema umożliwiającą zamówienia towarów i bieżące kontrolowanie rozliczeń.
http://fmcg.kolporter.com.pl/kolporter-service-ulatwia-zycie-kontrahentom/

Wolimy małe sklepy
Na polskim rynku detalicznym istnieje obecnie ok. 150 tys. placówek handlu detalicznego. W ciągu ostatniego roku obserwowaliśmy nieznaczny, 4-procentowy spadek tej liczby – ubyły przede wszystkim małe sklepy spożywcze, o owierzchni do 40 m kw.
http://fmcg.kolporter.com.pl/wolimy-male-sklepy/

Luksusowe miesięczniki tracą
Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, niemal wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe kierowane do kobiet zanotowały w styczniu br. spadki sprzedaży.
http://www.rynekprasowy.pl/luksusowe-miesieczniki-traca/

Wulkan sparaliżował zagraniczną prasę
Zakaz lotów nad Europą sparaliżował dostawy prasy zagranicznej. Od piątku większość prenumeratorów nie dostaje swoich tytułów. Dystrybutorzy zastanawiają się nad przerzuceniem się na ciężarówki – podaje „Gazeta Wyborcza”.
http://www.rynekprasowy.pl/wulkan-sparalizowal-zagraniczna-prase/

Kolekcja dla młodych fanów futbolu
Już niedługo rozpoczną się XIX Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, które po raz pierwszy zostaną rozegrane na kontynencie afrykańskim – w RPA. Będzie to największe wydarzenie sportowe najbliższych miesięcy. Firma Panini, która jest wyłącznym światowym licencjobiorcą FIFA dla kolekcji naklejek i kart, już w kwietniu wprowadzi do sprzedaży kolekcje dla młodych fanów piłki nożnej.
http://www.rynekprasowy.pl/kolekcja-dla-mlodych-fanow-futbolu/

Ranking czytelnictwa prasy
Według badań przeprowadzonych przez Polskie Badań Czytelnictwa (okres wrzesień 2009 – luty 2010), „Gazeta Wyborcza” jest najchętniej czytanym polskim dziennikiem, „Tele Tydzień” – tygodnikiem, a „Przyjaciółka” – dwutygodnikiem.
http://www.rynekprasowy.pl/ranking-czytelnictwa-prasy/

Chcą opłat za teksty w Internecie
Nie jest to dobra wiadomość dla internautów. Wydawcy polskich dzienników, a także tygodników, chcą, aby dostęp do gazetowych tekstów publikowanych w Internecie był płatny. „Rzeczpospolita” jako pierwsza wprowadziła odpłatność za korzystanie z jej internetowego archiwum.
http://www.rynekprasowy.pl/chca-oplat-za-teksty-w-internecie/

Baletowa kolekcja Agory
Wydawnictwo Agora przygotowało 25-tomową kolekcję „Balet i taniec” (książka z płytą DVD) z zapisem najbardziej znanych przedstawień baletowych. Pierwszy tom – „Jezioro łabędzie” jest już w sprzedaży.
http://www.rynekprasowy.pl/baletowa-kolekcja-agory/

Więcej dzieci, mniej czytelników
W Polsce rodzi się coraz więcej dzieci, więc wydawałoby się, że sprzedaż miesięczników dla rodziców powinna rosnąć. Niestety, tak jak w większości segmentów rynku prasowego w tej grupie czasopism wyraźnie widać kryzys, który trwa niezmiennie od ubiegłego roku.
http://www.rynekprasowy.pl/wiecej-dzieci-mniej-czytelnikow/

Luksusowe miesięczniki tracą
Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, niemal wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe kierowane do kobiet zanotowały w styczniu br. spadki sprzedaży.
http://www.rynekprasowy.pl/luksusowe-miesieczniki-traca/
Rynek prasowy i FMCG 8 maja 2010
Uwaga na fałszywe pieniądze
Według analiz firmy DCB – eksperta w dziedzinie wykrywania fałszywych banknotów, 1 banknot na 10 000 to falsyfikat. Fachowcy szacują, że tylko w okresie poprzedzającym Wielkanoc 2010 do obiegu mogło zostać wprowadzonych aż 5 000 fałszywych stuzłotówek, liczba innych nominałów pozostaje nieznana. Jak się przed nimi ustrzec?
http://fmcg.kolporter.com.pl/uwaga-na-falszywe-pieniadze/

Kolporter Service ułatwia życie kontrahentom
Jeden z największych polskich dystrybutorów towarów FMCG, spółka Kolporter Service, uruchomiła nowoczesną internetową platformę eHurt Tema umożliwiającą zamówienia towarów i bieżące kontrolowanie rozliczeń.
http://fmcg.kolporter.com.pl/kolporter-service-ulatwia-zycie-kontrahentom/

Wolimy małe sklepy
Na polskim rynku detalicznym istnieje obecnie ok. 150 tys. placówek handlu detalicznego. W ciągu ostatniego roku obserwowaliśmy nieznaczny, 4-procentowy spadek tej liczby – ubyły przede wszystkim małe sklepy spożywcze, o owierzchni do 40 m kw.
http://fmcg.kolporter.com.pl/wolimy-male-sklepy/

Luksusowe miesięczniki tracą
Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, niemal wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe kierowane do kobiet zanotowały w styczniu br. spadki sprzedaży.
http://www.rynekprasowy.pl/luksusowe-miesieczniki-traca/

Wulkan sparaliżował zagraniczną prasę
Zakaz lotów nad Europą sparaliżował dostawy prasy zagranicznej. Od piątku większość prenumeratorów nie dostaje swoich tytułów. Dystrybutorzy zastanawiają się nad przerzuceniem się na ciężarówki – podaje „Gazeta Wyborcza”.
http://www.rynekprasowy.pl/wulkan-sparalizowal-zagraniczna-prase/

Kolekcja dla młodych fanów futbolu
Już niedługo rozpoczną się XIX Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, które po raz pierwszy zostaną rozegrane na kontynencie afrykańskim – w RPA. Będzie to największe wydarzenie sportowe najbliższych miesięcy. Firma Panini, która jest wyłącznym światowym licencjobiorcą FIFA dla kolekcji naklejek i kart, już w kwietniu wprowadzi do sprzedaży kolekcje dla młodych fanów piłki nożnej.
http://www.rynekprasowy.pl/kolekcja-dla-mlodych-fanow-futbolu/

Ranking czytelnictwa prasy
Według badań przeprowadzonych przez Polskie Badań Czytelnictwa (okres wrzesień 2009 – luty 2010), „Gazeta Wyborcza” jest najchętniej czytanym polskim dziennikiem, „Tele Tydzień” – tygodnikiem, a „Przyjaciółka” – dwutygodnikiem.
http://www.rynekprasowy.pl/ranking-czytelnictwa-prasy/

Chcą opłat za teksty w Internecie
Nie jest to dobra wiadomość dla internautów. Wydawcy polskich dzienników, a także tygodników, chcą, aby dostęp do gazetowych tekstów publikowanych w Internecie był płatny. „Rzeczpospolita” jako pierwsza wprowadziła odpłatność za korzystanie z jej internetowego archiwum.
http://www.rynekprasowy.pl/chca-oplat-za-teksty-w-internecie/

Baletowa kolekcja Agory
Wydawnictwo Agora przygotowało 25-tomową kolekcję „Balet i taniec” (książka z płytą DVD) z zapisem najbardziej znanych przedstawień baletowych. Pierwszy tom – „Jezioro łabędzie” jest już w sprzedaży.
http://www.rynekprasowy.pl/baletowa-kolekcja-agory/

Więcej dzieci, mniej czytelników
W Polsce rodzi się coraz więcej dzieci, więc wydawałoby się, że sprzedaż miesięczników dla rodziców powinna rosnąć. Niestety, tak jak w większości segmentów rynku prasowego w tej grupie czasopism wyraźnie widać kryzys, który trwa niezmiennie od ubiegłego roku.
http://www.rynekprasowy.pl/wiecej-dzieci-mniej-czytelnikow/

Luksusowe miesięczniki tracą
Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, niemal wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe kierowane do kobiet zanotowały w styczniu br. spadki sprzedaży.
http://www.rynekprasowy.pl/luksusowe-miesieczniki-traca/
Rynek prasowy i FMCG 28 maja 2010
Okładki w nowych technologiach
Kilka dni temu pojawiła się informacja, że okładka czerwcowego numeru amerykańskiego magazynów dla panów „Playboy” ukazała się w wersji trójwymiarowej. Ale mamy jeszcze ciekawszy przykład z polskiego podwórka. Czerwcowy numer miesięcznika „Chip” wyszedł z okładką wykonaną w technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (ang. Augmented Reality).
http://www.rynekprasowy.pl/okladki-w-nowych-technologiach/

„Polityka” z bluesem
Tygodnik „Polityka” wspólnie z New Media Concept sp. z o.o. (NMC) przygotował kolekcję książek z płytami DVD pod wspólnym tytułem „The BLUES”.
http://www.rynekprasowy.pl/%E2%80%9Epolityka%E2%80%9D-z-bluesem/

Wsparcie dla polskich wydawców
Comiesięczne badania rynku prasowego wykazują, że systematycznie spada sprzedaż gazet i czasopism, jednak 22 największych polskich wydawców wspólnie chce pokazać, że z prasą nie jest wcale źle.
http://www.rynekprasowy.pl/wsparcie-dla-polskich-wydawcow/

Dzienniki ciągle tracą
Utrzymuje się niedobra tendencja na rynku prasy. W I kwartale 2010 r. spadła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich – wynika z raportu przygotowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
http://www.rynekprasowy.pl/dzienniki-ciagle-traca/

Polacy lubią cienkie papierosy
Papierosy o średnicy do 6,4 mm, zwane superslim, są najchętniej kupowane przez polskich palaczy nikotyny.
http://fmcg.kolporter.com.pl/polacy-lubia-cienkie-papierosy/

Złoty Klient w salonikach Kolportera
Kolporter Sieci Handlowe wprowadził program „Złoty Klient”, którego celem jest udoskonalenie obsługi w salonikach prasowych.
http://biuro.kolporter.com.pl/zloty-klient-w-salonikach-kolportera/

Testują płatności mobilne
Era, Inteligo i MasterCard rozpoczęły dziś konsumenckie testy płatności mobilnych z użyciem telefonów komórkowych. W trwającym cztery miesiące programie pilotażowym weźmie udział 100 osób będących jednocześnie klientami Inteligo i Ery.
http://fmcg.kolporter.com.pl/testuja-platnosci-mobilne/

Papierosy w nieatrakcyjnych pudełkach
Tak będzie na razie tylko w Australii. Jak pisze tygodnik „Polityka”, do roku 2012 z opakowań sprzedawanych w Australii papierosów znikną kolory, logotypy firm i wszelkie ozdobniki
http://fmcg.kolporter.com.pl/papierosy-w-nieatrakcyjnych-pudelkach/

„Newsweek” i „Angora” zyskały
W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko „Newsweek Polska” poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się „Tygodnik Angora” – podaje serwis www.press.pl, powołując się na dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
http://www.rynekprasowy.pl/%E2%80%9Enewsweek%E2%80%9D-i-%E2%80%9Eangora%E2%80%9D-zyskaly/

„Gazeta” i rosyjskie ballady
Piosenki dwóch rosyjskich bardów Bułata Okudżawy i Włodzimierza Wysockiego znajdą się na płytach CD dołączonych w tym tygodniu do „Gazety Wyborczej".
http://www.rynekprasowy.pl/%E2%80%9Egazeta%E2%80%9D-i-rosyjskie-ballady/

Kolekcja „Polskie dzieci kwiaty”
Od dziś wraz z „Gazetą Wyborczą” trafia do sprzedaży nowa kolekcja „Polskie dzieci kwiaty”, na którą składa się sześć książek z płytami CD. Pierwszy tom nosi tytuł „Miłość”.
http://www.rynekprasowy.pl/kolekcja-%E2%80%9Epolskie-dzieci-kwiaty%E2%80%9D/

Więcej rozmawiamy, mniej płacimy
W ciągu ostatnich 12 miesięcy nie obserwowano już tak dynamicznego rozwoju rynku doładowań jak rok wcześniej – tak wynika z badań firmy Nielsen, przeprowadzonych w placówkach handlu detalicznego. Od marca 2009 do lutego 2010 r. wydaliśmy na produkty z kategorii kart do telefonów komórkowych 3,07 mld złotych i jest to o 5,2% mniej niż rok wcześniej. Co bardzo istotne, najwięcej prepaidów kupiliśmy w sklepach spożywczych i kioskach!
http://fmcg.kolporter.com.pl/wiecej-rozmawiamy-mniej-placimy/

Nie chcą opłat za internetowe wydania
Według analiz firmy prawniczej Wiggin, po wejściu opłat witryny internetowe brytyjskiego dziennika „The Times” i jego niedzielnego wydania „Sunday Times” mogą stracić aż 90 proc. użytkowników – czytamy na stronach serwisu wyborcz.biz.
http://www.rynekprasowy.pl/nie-chca-oplat-za-internetowe-wydania/

Napoje sprzedają się latem
Choć pogoda za oknem odbiega mocno od standardów lata, to nieuchronnie zbliża się czas, w którym trzeba przygotować szeroką ofertę napojów. Nie warto czekać aż zaczną się upały i spragnieni klienci przekroczą progi naszego sklepu, bo wtedy, gdy zawiedziemy ich zaufanie – nieuchronnie skierują się do konkurencji.
http://fmcg.kolporter.com.pl/napoje-sprzedaja-sie-latem/

Tomasz Lis naczelnym „Wprost”
Nowym redaktorem naczelnym tygodnika „Wprost” został znany dziennikarz Tomasz Lis.
http://www.rynekprasowy.pl/tomasz-lis-naczelnym-%E2%80%9Ewprost%E2%80%9D/

W regionach wolą regionalne
Tylko w czterech województwach największą poczytnością cieszą się ogólnopolskie gazety, w pozostałych dwunastu czytelnicy preferują tytuły regionalne – podaje portal Wirtulanemedia.pl powołując się na Polskie Badania Czytelnictwa.
http://www.rynekprasowy.pl/w-regionach-wola-regionalne/

W tygodnikach mniejsze wpływy z reklam
W kwietniu br. polskie tygodniki zarobiły z reklam ponad 15 proc. mniej niż rok wcześniej – informuje portal Wirtualnemedia.pl.
http://www.rynekprasowy.pl/w-tygodnikach-mniejsze-wplywy-z-reklam/
Rynek prasowy i FMCG 11 lipca 2010
Nowa śląska siedziba Kolportera Express
Śląski oddział spółki Kolporter Express ma nową, większą i bardziej nowoczesną siedzibę. Zmiana spowodowana jest bardzo szybkim wzrostem liczby obsługiwanych klientów.
http://biuro.kolporter.com.pl/nowa-slaska-siedziba-kolportera-express-2/

Pretorius w elicie firm windykacyjnych
Kielecka firma windykacyjna Pretorius jako jedna z pierwszych w Polsce uzyskała możliwość współpracy z największymi instytucjami rynku finansowego.
http://biuro.kolporter.com.pl/pretorius-w-elicie-firm-windykacyjnych/

„eClicto na wakacje” – czytnik za 685 złotych
Już od poniedziałku 28 czerwca 2010 r. czytnik eClicto będzie można kupić w specjalnej, wakacyjnej cenie 685 złotych. Aby skorzystać z promocji, wystarczy zakupić dwa dowolne e-booki w internetowej Księgarni eClicto.
http://biuro.kolporter.com.pl/%E2%80%9Eeclicto-na-wakacje%E2%80%9D-%E2%80%93-czytnik-za-685-zlotych/

Kolporter Express najbardziej dynamiczny w Polsce
Kolporter Express zwyciężył w najnowszym rankingu firm kurierskich opublikowanym przez Rzeczpospolitą. Ocenie ekspertów podlegała dynamika przychodów ze sprzedaży podstawowej.
http://biuro.kolporter.com.pl/kolporter-express-najbardziej-dynamiczny-w-polsce/

Statoil z Kolporterem DP
Kolporter DP dostarcza prasę do wszystkich zorganizowanych sieci stacji paliw w Polsce. To efekt umowy podpisanej z koncernem Statoil, ostatnią z sieci, która korzystała z obsługi innego dostawcy.
http://biuro.kolporter.com.pl/statoil-z-kolporterem-dp/

Nowe mieszkania od Condite Development
Dwa nowe, trzykondygnacyjne budynki z podziemnymi garażami realizuje w Kielcach Condite Development, firma developerska, specjalizująca się w inwestycjach mieszkaniowych.
http://biuro.kolporter.com.pl/nowe-mieszkania-od-condite-development/

Expo Silesia – podsumowanie sezonu i nowa nazwa
Trzynaście imprez targowych, blisko 900 wystawców krajowych i zagranicznych i około 55 tysięcy zwiedzających – takim wynikiem zakończyło cykl imprez wiosennych Expo Silesia w Sosnowcu.
http://biuro.kolporter.com.pl/expo-silesia-podsumowanie-sezonu-i-nowa-nazwa/

Condite z budowlanymi Oscarami
Kielecka firma Condite zdobyła dwie nagrody w prestiżowym konkursie „Budowa Roku” 2009.
http://biuro.kolporter.com.pl/condite-z-budowlanymi-oscarami/
Rynek prasowy i FMCG 11 lipca 2010
Apel do dziennikarzy o bezstronność
Rada Etyki Mediów wydała komunikat, w którym apeluje do dziennikarzy o przestrzeganie zasady obiektywizmu i bezstronności w doborze, prezentacji i komentowaniu informacji dotyczących kampanii wyborczej i wyborów.
http://www.rynekprasowy.pl/apel-do-dziennikarzy-o-bezstronnosc/

Tabu, Oki-Dogi i Dobry Wybór
Jeszcze kilka lat temu marki własne kojarzyły się większości polskich konsumentów z niską ceną i słabą jakością. Dziś jest zupełnie inaczej – według badań Nielsena blisko połowa Polaków postrzega marki własne jako produkty o dobrej jakości, konkurencyjne cenowo wobec znanych marek i dlatego coraz chętniej je kupują. W czerwcu Kolporter Service znacząco rozszerza ofertę produktów pod znakiem marek własnych.
http://fmcg.kolporter.com.pl/tabu-oki-dogi-i-dobry-wybor/

„Niezbędnik Inteligenta Plus” – 9 czerwca
Trzecie wydanie „Niezbędnika Inteligenta Plus” zatytułowane „Czego szuka nauka?” ukaże się w środę 9 czerwca 2010 r. Wydawcą tytułu jest „Polityka” Spółdzielnia Pracy.
http://www.rynekprasowy.pl/%E2%80%9Eniezbednik-inteligenta-plus%E2%80%9D-%E2%80%93-9-czerwca/

„Rzeczpospolita” najczęściej cytowana w kwietniu
Według najnowszego badania przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” wskazuje podium niezmiennie zajmowane przez prasę. Liderem pozostaje „Rzeczpospolita”, na którą w kwietniu br. media powoływały się 1089 razy.
http://www.rynekprasowy.pl/%E2%80%9Erzeczpospolita%E2%80%9D-najczesciej-cytowana-w-kwietniu/

Gazety na pontonach
Tegoroczna wielka powódź postawiła w stan najwyższego pogotowia pracowników oddziałów Kolportera DP. Zlokalizowany kilkaset metrów od Wisły krakowski oddział firmy przez kilka dni był przygotowany do ewakuacji, w pogotowiu czekały samochody ciężarowe, sprzęt komputerowy pracował cały czas, ale został umieszczony na paletach. W okolicy Lipnicy Murowanej gazety do sklepów i kiosków dowozili pontonami strażacy – bo drogi były nieprzejezdne.
http://www.rynekprasowy.pl/gazety-na-pontonach/

„Naj” będzie miesięcznikiem
Wydawany przez G+J Polska tygodnik „Naj” będzie miesięcznikiem poradnikowym. Pierwszy numer wyjdzie 10 czerwca i będzie kosztował 2,60 zł. Jako tygodnik „Naj” kosztowało 1,30 zł.
http://www.rynekprasowy.pl/%E2%80%9Enaj%E2%80%9D-bedzie-miesiecznikiem/

„Pani Domu” jako dwutygodnik
Z początkiem lipca „Pani Domu” przechodzi na dwutygodniowy cykl wydawniczy – informuje wydawca pisma Edipresse Polska. Na stałe zmienia się również dzień wejścia do sprzedaży – numer 29/2010 pisma pojawi się w kioskach w poniedziałek, 12 lipca (dotychczas pierwszym dniem sprzedaży Pani Domu była środa).
http://www.rynekprasowy.pl/%E2%80%9Epani-domu%E2%80%9D-jako-dwutygodnik/

Prasa o mundialu
Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej rozpoczynają się w RPA 11 czerwca – większość dzienników już wcześniej przygotowała serwisy internetowe poświęcone mundialowi, a niektóre gazety – specjalne mundialowe dodatki.
http://www.rynekprasowy.pl/prasa-o-mundialu/

Sprzedaż luksusowych wzrosła. Idzie ku lepszemu?
W ostatnich miesiącach w informacjach dotyczących sprzedaży prasy w Polsce przewija się stały motyw: tendencja spadkowa. Nareszcie jednak jest jakaś odmiana. Jak podaje portal Wirtulanemedia.pl, większość miesięczników luksusowych i shoppingowych adresowanych do kobiet zanotowało w marcu br. wzrost sprzedaży.
http://www.rynekprasowy.pl/sprzedaz-luksusowych-wzrosla-idzie-ku-lepszemu/

Czytelnictwo prasy – nowe wyniki
Nie zmieniają się gusta Polaków, jeśli chodzi o czytelnictwo prasy. Liderami w poszczególnych kategoriach są wciąż te same tytuły – wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa Prasy za okres od listopada 2009 roku do kwietnia 2010 roku, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl
http://www.rynekprasowy.pl/czytelnictwo-prasy-%E2%80%93-nowe-wyniki/

Axel Springer razem z Ringierem
Urzęd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się na utworzenie spółki przez Axel Springer i Ringier. Będzie ona właścicielem gazet i portali internetowych w Polsce, Czechach, Serbii, Bośni i Hercegowinie, Słowacji oraz na Węgrzech.
http://www.rynekprasowy.pl/axel-springer-razem-z-ringierem/

„Polityka” w trójwymiarze
Część dzisiejszego nakładu tygodnika „Polityka” ukazała się z trójwymiarową okładką, prezentującą – w zależności od ułożenia – dwóch głównych kandydatów do prezydenckiego fotela: Bronisława Komorowskiego i Jarosława Kaczyńskiego.
http://www.rynekprasowy.pl/%E2%80%9Epolityka%E2%80%9D-w-trojwymiarze/

Nowy miesięcznik – „Bliżej Ciebie”
W sprzedaży pojawił się nowy miesięcznik z portfolio wydawnictwa Phoenix Press – „Bliżej Ciebie”. To magazyn z historiami z życia zwykłych ludzi oraz gwiazd dużego i szklanego ekranu, sygnowany rekomendacją tygodnika „Życie na gorąco”.
http://www.rynekprasowy.pl/nowy-miesiecznik-%E2%80%93-%E2%80%9Eblizej-ciebie%E2%80%9D/

„Aktywni 55+” – kwartalnik dla seniorów
„Aktywni 55+” – tak się nazywa nowy kwartalnik, który zadebiutował na rynku. Zgodnie z tytułem adresowany jest do seniorów. Seniorów „z werwą i smakiem życia” – dodaje redakcja.
http://www.rynekprasowy.pl/%E2%80%9Eaktywni-55%E2%80%9D-%E2%80%93-kwartalnik-dla-seniorow/

Dokąd zmierza handel
„Należy spodziewać się, że wzorem krajów Europy Zachodniej także w Polsce rynek dystrybucyjny podzieli się na segmenty wyspecjalizowane w obsłudze konkretnego klienta (np. różnego formatu placówki detaliczne, HoReCa), a tego typu procesy przyczynią się do poprawy jakości obsługi w handlu hurtowym” – pisze Paula Wendland w artykule „Sytuacja w handlu – w kierunku segmentacji”, jaki publikuje portal www.detaldzisiaj.pl .
http://fmcg.kolporter.com.pl/dokad-zmierza-handel/

Grzeczny jak oszust
Taktyka oszustów dzwoniących do sprzedawców wciąż się zmienia. Niestety, choć od lat Kolporter Service konsekwentnie informuje kontrahentów, że pod żadnym pozorem nie wolno podawać przez telefon jakichkolwiek danych dotyczących kuponów drukowanych z terminali czy kart zdrapek, nadal zdarza się, że niektórzy sprzedawcy są naiwni, a inni ulegają presji ze strony złodzieja grożącego „poważnymi konsekwencjami”.
http://fmcg.kolporter.com.pl/grzeczny-jak-oszust/

Rośnie przemyt papierosów
Oficjalnie spada sprzedaż papierosów – tymczasem prawie 11 proc. wypalanych w Polsce papierosów pochodzi z przemytu. Czy podpisana ostatnio nowelizacja ustawy antynikotynowej wpłynie na dalsze ograniczenie palenia?
http://fmcg.kolporter.com.pl/rosnie-przemyt-papierosow/

„Komiksowe hity” od 24 czerwca
Amerykańskie komiksy, popularne filmy oraz bestsellerowe gry komputerowe zebrane w jednym tytule „Komiksowe Hity” – kwartalnik o tym tytule trafi do sprzedaży 24 czerwca 2010 r. Wydawcą jest Egmont Polska.
http://www.rynekprasowy.pl/%E2%80%9Ekomiksowe-hity%E2%80%9D-od-24-czerwca/

Marcin Prokop szefem miesięcznika „Stuff”
Znany m.in. z programów TVN dziennikarz Marcin Prokop będzie redaktorem naczelnym nowego miesięcznika dla mężczyzn „Stuff”. Pismo pojawi się na polskim rynku 9 września, jego wydawcą jest Ginza Media Group.
http://www.rynekprasowy.pl/marcin-prokop-szefem-miesiecznika-%E2%80%9Estuff%E2%80%9D/

„Newsweek” nowym liderem
Na pozycję lidera sprzedaży wśród tygodników opinii awansował w kwietniu br. „Newsweek Polska” – informuje portal Wirtualnemedia.pl powołując się na dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
http://www.rynekprasowy.pl/%E2%80%9Enewsweek%E2%80%9D-nowym-liderem/

Kolekcja „Polityki”: Lato z kryminałem
Po raz kolejny tygodnik „Polityka” we współpracy z wydawnictwem W.A.B. przygotował cieszącą się dużą popularnością kolekcję sześciu książek „Lato z kryminałem”. Pierwszy tom wakacyjnej serii ukaże się 30 czerwca 2010 r. i będzie to „Kolacja z zabójcą” rosyjskiej pisarki Aleksandry Marininej.
http://www.rynekprasowy.pl/kolekcja-%E2%80%9Epolityki-lato-z-kryminalem/

„Lata Lecą” – magazyn „Wyborczej” dla dojrzałych
Od 23 czerwca ukazał się specjalny magazyn „Gazety Wyborczej” dla dojrzałych czytelników w wieku 45+. Jego tytuł: „Lata Lecą”.
http://www.rynekprasowy.pl/%E2%80%9Elata-leca%E2%80%9D-%E2%80%93-magazyn-%E2%80%9Ewyborczej%E2%80%9D-dla-dojrzalych/

Amerykanie znów konsumują
W czasie recesji amerykański deficyt na rachunku bieżącym się skurczył, jednak w ostatnich miesiącach znów zaczął rosnąć. Oznacza to, że Amerykanie znów konsumują – czytamy w serwisie wyborcza.biz.

Wedel po japońsku
Spożywczy gigant Kraft Foods ogłosił w poniedziałek, że sprzedaje należącego do Cadbury największego producenta czekolady w Polsce E.Wedel. Nabywcą jest jedna z największych sieci spożywczych w Japonii grupa Lotte – informuje portal wyborcza.biz.
http://fmcg.kolporter.com.pl/wedel-po-japonsku/

Pożądany klient „65+”
Ubrania dla dwudziestolatków, sprzęt sportowy dla trzydziestolatków, urlopowe wyjazdy dla czterdziestolatków – wśród różnorodnych wiekowo grup polski handel zdaje się nie dostrzegać ludzi, którzy już przestali być aktywni zawodowo, czyli emerytów. Okazuje się jednak, że niesłusznie, bo to bardzo atrakcyjna grupa klientów.
http://fmcg.kolporter.com.pl/pozadany-klient-%E2%80%9E65%E2%80%9D/

Asortyment wstydliwy, ale atrakcyjny
Z roku na rok rośnie rynek prezerwatyw w Polsce – od maja 2009 do kwietnia 2010 wzrost wartości sprzedaży wyniósł 9,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub. r. W placówkach handlu detalicznego sprzedano ponad 95 mln sztuk prezerwatyw, co przełożyło się na kwotę ponad 164 miliony złotych. Około 26 procent tej kwoty trafiło do sklepów i kiosków – wynika z badań firmy Nielsen. Co zrobić, aby jak najlepiej wykorzystać tę korzystną tendencję w sprzedaży?
http://fmcg.kolporter.com.pl/asortyment-wstydliwy-ale-atrakcyjny/

Dania gotowe to dobry biznes
Ponad 482 miliony złotych wydali polscy konsumenci na zakup dań gotowych od lutego 2009 do stycznia 2010 r. Oznacza to wzrost wartości sprzedaży o prawie 9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku – wynika z badań firmy Nielsen. Warto więc spróbować w swoim sklepie zarobić na tego rodzaju produktach. Zwłaszcza gdy mają wysoką jakość i atrakcyjną cenę – tak jak dania gotowe wprowadzone do oferty Kolportera Service.
http://fmcg.kolporter.com.pl/dania-gotowe-to-dobry-biznes/

Jak latem schłodzić słodycze
Lato nie jest najlepszym okresem dla sprzedaży produktów czekoladowych, a wysokie temperatury powodują, że obniża się ich trwałość. Jakie zasady należy stosować, aby mimo niesprzyjającej pory roku osiągnąć najlepsze efekty w sprzedaży słodyczy?
http://fmcg.kolporter.com.pl/jak-latem-schlodzic-slodycze/

„Wprost” się zmienia i promuje
Tygodnik „Wprost”, którego nowym naczelnym jest Tomasz Lis, ruszył z kampanią reklamową „Zmieniamy Wprost”, promującą zmiany wprowadzone ostatnio w tym piśmie.
http://www.rynekprasowy.pl/%E2%80%9Ewprost%E2%80%9D-sie-zmienia-i-promuje/

Polski „Playboy” w 3D
Niedawno informowaliśmy, że tygodnik „Polityka” ukazał się z trójwymiarową okładką. Ale to nie koniec doświadczeń z techniką 3D w polskiej prasie. Dzisiaj do sprzedaży trafił lipcowy numer polskiej edycji miesięcznika „Playboy” z okładką i 69 zdjęciami wykonanymi w trójwymiarze.
http://www.rynekprasowy.pl/polski-%E2%80%9Eplayboy%E2%80%9D-w-3d/

Minister apeluje o zerową stawkę VAT
W Polsce należy utrzymać zerową stawkę podatku VAT na książki oraz prasę lokalną i specjalistyczną – uważa minister kultury Bogdan Zdrojewski i apeluje w tej sprawie do ministra finansów.
http://www.rynekprasowy.pl/minister-apeluje-o-zerowa-stawke-vat/

Filmy Polańskiego w kolekcji Bauera
Wydawnictwo Bauer wprowadzi 6 lipca do sprzedaży pierwszy tom kolekcji filmowej „Twój Styl Poleca” – Kolekcja Roman Polański.
http://www.rynekprasowy.pl/filmy-polanskiego-w-kolekcji-bauera/

„Reportaże Polityki” od 7 lipca
Publikacja „Reportaże Polityki. Afery, skandale, kryminały”, wydana przez Politykę Spółdzielnię Pracy, trafi do sprzedaży w najbliższą środę, 7 lipca 2010 r. Będzie ją można kupić w kioskach i sklepie internetowym „Polityki”.
http://www.rynekprasowy.pl/%E2%80%9Ereportaze-polityki%E2%80%9D-od-7-lipca/

Statoil nowym partnerem biznesowym Kolportera
Kolporter DP dostarcza prasę do prawie wszystkich zorganizowanych sieci handlowych w Polsce. Do grona partnerów biznesowych firmy dołączył niedawno koncern Statoil, ostatnia z sieci stacji benzynowych korzystająca dotąd z usług innego dostawcy prasy. Jak Kolporterowi udało się zdobyć pozycję lidera w tak trudnym segmencie rynku?
http://www.rynekprasowy.pl/statoil-nowym-partnerem-biznesowym-kolportera/

„Fakt” pozostał liderem sprzedaży
Większość ogólnopolskich dzienników ponownie straciła na sprzedaży – podaje portal Wirtualnemedia powołując się na dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
http://www.rynekprasowy.pl/%E2%80%9Efakt%E2%80%9D-pozostal-liderem-sprzedazy/

Dzienniki regionalne traciły w maju
Nawet o 10 proc. niż rok temu była niższa sprzedaż największych dzienników regionalnych w maju 2010 r. – informuje portal press.pl.
http://www.rynekprasowy.pl/dzienniki-regionalne-tracily-w-maju/

Wakacyjne czasopisma Egmontu
Wydawnictwo Egmont przygotowało na wakacje dwa czasopisma: „Czarodzieje z Waverly Place” oraz „Zaćmienie”.
http://www.rynekprasowy.pl/wakacyjne-czasopisma-egmontu/

Tygodniki raz na miesiąc
Prawie wszystkie polskie tygodniki poradnikowe zostały przekształcone w dwutygodniki lub miesięczniki. Wydawcy liczą, że zmiana cyklu wydawniczego spowoduje wzrost sprzedaży i cen czasopism.
http://www.rynekprasowy.pl/tygodniki-raz-na-miesiac/