Opis:
Pierwsza generacja Hondy CRX o nazwie Ballade Sports pojawiła się na rynku w roku 1984 i była oparta na Hondzie Civic trzeciej generacji. CRX z założenia miał być samochodem sportowym klasy średniej, przeznaczonym głównie dla młodych klientów ceniących sobie sportową sylwetkę i osiągi. W Europie auto było dostępne w dwóch wersjach silnikowych: 1.5i-12V (100 KM) i 1.6i-16V (125 KM). Produkcję pierwszej generacji zakończono w 1987 roku.
Produkcja Hondy CRX drugiej generacji (Cyber CR-X) rozpoczęła się w 1987 roku. Podobnie jak w przypadku poprzedniej wersji, inżynierowie Hondy bazowali na podzespołach (gł. mechanicznych) z Hondy Civic, tym razem czwartej generacji. Nowa wersja CRX-a oferowała nieco przestronniejsze wnętrze z wieloma udogodnieniami m.in. regulacją położenia koła kierownicy, nawiewem świeżego powietrza na twarz kierowcy przy jednoczesnej możliwości ustawienia ogrzewania na pozostałe części ciała oraz, elektrycznie sterowane szyby i lusterka (opcja). Na rynku europejskim dostępne były trzy wersje tego auta: SOHC, DOHC 16V (trzy wersje silnikowe D16Z5:124 BHP D16A9:130 BHP D16A8:137BHP) i DOHC VTEC 16V (B16A1:150 KM). Produkcja CRX-ów drugiej generacji została zakończona w 1992 roku.
Po 1989 roku samochód przeszedł facelift. Dwukomorowe lampy przednie zostały zastąpione jednokomorowymi, zmieniono przedni zderzak, dodano obwódkę tylnych lamp, zwężono listwy boczne i kierunkowskazy, pod którymi pojawiły się wloty powietrza. Wnętrze otrzymało nową, bardziej owalną deskę rozdzielczą, zmieniono zapalniczkę oraz tapicerkę foteli przednich.
Honda CRX Del Sol
Powiększ
Honda CRX Del Sol
Trzecia generacja Hondy CRX (CRX del Sol) pojawiła się w 1992. Auto było oczywiście oparte na Hondzie Civic piątej generacji, jednak projektanci odeszli nieco od koncepcji poprzednich modeli CRX, tworząc tym razem 2-osobowe cabrio, ze ściąganym dachem typu targa. W Europie oferowano dwie wersje silnikowe tego modelu: SOHC VTEC 16V (125 KM) i DOHC VTEC (158 KM). Produkcję trzeciej generacji Hondy CRX zakończono w 1997 roku.