Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać nowe tematy, komentarze.
Zaloguj się lub zarejestruj się aby dodawać wypowiedzi.
osobnik | treść posta |
---|---|
30 kwietnia 2009 pierwotnie opublikowane w Spa Business nr 8/07
Inwestorzy przed podjęciem decyzji o budowie spa zastanawiają się jakie zabiegi będą najbardziej popularne. Bardzo często wybór podejmują na podstawie rozmów przeprowadzonych z dostawcami sprzętu i technologii. Co na ten temat mówią sami klienci? Do najbardziej popularnych usług zaliczano korzystanie z sauny i łaźni parowej. Aż 58% osób skorzystało z tej formy aktywności. Na drugim miejscu plasują się różnego rodzaju masaże (54%), a na trzecim zabiegi na twarz (36%). Natomiast bardzo promowane i wręcz zachwalane zabiegi w wykorzystaniem zaawansowanej technologii (lasery i mikrodermabrazja) cieszyły się popularnością u zaledwie 9% klientów. Wszystko też wskazuje na to, że ten trend raczej się nie zmieni. Europejczycy pytani, z jakich zabiegów będą chcieli skorzystać w następnych roku, nie pozostawiają wątpliwości. Z masaży chciałoby skorzystać tyle samo osób, co w roku poprzednim (54%) oraz aż 38% klientów, którym w poprzednim roku nie udało się wybrać do spa. To samo dotyczy zabiegów na twarz, które będą się cieszyły dużą popularnością u starych (36%) jak i nowych klientów (24%). Możemy natomiast obserwować brak zainteresowania sauną i łaźnią parową. Tylko 12% aktywnych klientów zamierza powrócić do tej formy relaksacji. Zamiast tego wolą wypróbować zabiegi refleksologii stóp (48%). To wyraźnie pokazuje, jak szeroko rozmijają się oczekiwania klientów z tzw. modą, którą próbują narzucać firmy technologiczne. Raport jasno pokazuje, że oferta ośrodków SPA powinna być zbudowana wokół zabiegów manualnych na twarz i ciało. Oczywiście nie mówimy tu o specjalistycznych obiektach typu medical lub anti-aging, które z reguły nastawione są na klienta poszukującego zabiegów z wykorzystaniem technologii. Jednak w przypadku tradycyjnych obiektów i hoteli spa wspieranie się zakupem drogiego specjalistycznego sprzętu może się okazać bardzo dużym błędem. Jakby jednak nie patrzeć na przedstawione wyniki, nasuwa się wniosek, że Europa dopiero zaczyna odkrywać świat spa. Chcemy jednak, żeby była to rzeczywistość oparta na podstawowych zasadach, gdzie najważniejszy jest relaks, dotyk i zabiegi pozostające w zgodzie z ideą powrotu do natury oparte na filozofii wellnes. Arkadiusz Dawidowski Dyrektor rozwoju programu konsultingowego ForSpa http://www.forspa.pl/media/spa-business-2/2/ http://m ***** agethai.info kurs masaz tajski, indonezyjski, tajskimi stemplami ziolowymi, tajskie masaze stop warszawa |
|